Batu trip 2020

- Kort maar krachtig -

De trip naar Batu (Oost-Java) is vanuit school geregeld. Het is de bedoeling dat we hier onze mening geven over het proces van het internationale studeren hier in Indonesië er wat eraan verbeterd kan worden. Vergeet niet het bijbehorende foto album ''Batu trip 2020'' te bekijken!

Dag 1

Het is vrijdag 28 februari. Om 13:00 word ik verwacht bij het International office & Immigration Centre van de universiteit. De Nederlander die ik ben, kom ik keurig op tijd maar dat is niet heel gebruikelijk hier in Indonesië. Men ziet het tijdstip van de afspraak eerder als een variabel iets. Na een half uur komen dan eindelijk andere studenten op hun dooie gemakje aan. Ik voelde de bui al hangen: ik zie alleen maar Indonesiërs en Maleisiërs en ben dus wéér de enige ‘’Westerling’’ van het gezelschap van ongeveer 45 studenten. Na een busritje van een uur komen we dan aan in Batu. We rijden het terrein op van een soort center parcs alleen dan een stukje luxer. Als we uit de bus zijn, worden we gelijk doorgestuurd naar een grote kamer waar we allemaal op een stoel moeten zitten totdat iedereen er is. De persoon naast mij spreekt mij aan met de vraag of ik ‘’die ene Nederlander ben’’. We raken wat aan de praat en hij verteld dat hij een Amerikaan is en uit Chicago komt…Ik ben dus niet alleen:). Later moeten we allerlei activiteiten doen die te maken hebben het de inschrijving op de school, onze ervaringen en verwachting, etc. Na een aantal uur hier mee bezig te zijn geweest was het tijd voor onze kamers. Ik zou een kamer delen met iemand uit Oost-Timor (heel klein land in de buurt van Indonesië) en een Rus. De kamer verbaasde me: het zag eruit als een 5-sterren hotel, en dat voor €0,-… ook het avond eten in de vorm van een lopend buffet was prima te doen. In de avond was er ruimte voor vrije tijd. Ik was eigenlijk opzoek naar een bar of café waar ik dan eindelijk een biertje kon krijgen maar helaas zaten beide op slot. Toen werd ik meegevraagd naar de karaokebar… totaal niet mijn ding maar waarom niet joh. Het groepje waar ik mee was had het zo naar hun zin dat ze een privé karaoke kamer hadden geboekt... erg vreemde hobby als je het mij vraagt hahah. Na een avond vol verbazing in de karaoke bar was het al weer laat dus gingen we maar een paar uurtjes slapen om morgen om 6:00 wakker te worden.


Dag 2

De 2e en laatste dag begon met een ontbijtje in het restaurant van het hotel. Na het ontbijt moest iedereen zich om 8:00 melden op het afgesproken punt. Maar zoals ik ondertussen heb geleerd betekend 8:00 aanwezig eigenlijk wel een uurtje later. En om 9:30 was het dan zover: de 2e ronde met activiteiten kon beginnen. Allereerst deden we een soort rituele Zumba dans van een uur. Hierna werden er nog wat andere spelletjes en activiteiten gedaan. Rond een uur of 11, begon dan eindelijk het echte leuke: volleybal in het zwembad. Omdat iedereen in Indonesië met kleding aan zwemt deed ik hetzelfde. Sommige sprongen zelfs met joggingsbroek en vest het zwembad in. Na het volleyballen nog een uurtje gezwommen en wat chillen om vervolgens naar het lunch buffet te gaan en rond 14:00 weer in de bus terug naar Malang.

Ik had zelf ook nog bijgehouden uit wat voor landen de studenten kwamen, hier een klein lijstje: Indonesië, Maleisië, Verenigde Staten, Oost-Timor, Rusland, Jemen, Myanmar, Nederland

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!